Κυριακή, 24 Μαΐου 2009

ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ (BLOG)

Θέμα:
Διδακτική των Φ.Ε. και αξιοποίηση των ΤΠΕ
(Διδακτικό σενάριο για τη διδασκαλία του "Φαινομένου του Θερμοκηπίου" με την αξιοποίηση προσομοίωσης)

Συμμετέχοντες:
Δάσκαλοι και δασκάλες της ΣΤ΄τάξης των Δημοτικών Σχολείων
Μ. Παναγίας, Αρναίας, Στανού, Παλαιοχωρίου, Νεοχωρίου, Σταγίρων-Στρατονίκης και Βαρβάρας

Η πιλοτική εφαρμογή περιλαμβάνει 3 στάδια:

α) Παρασκευή 29-5-2009, ώρα 12.00-14.00, Δημοτικό Σχολείο Παλαιοχωρίου
Συνάντηση με τη σχολική σύμβουλο και παρουσίαση του διδακτικού σεναρίου.
Το διδακτικό σενάριο και το συνοδευτικό φύλλο εργασίας μπορείτε να βρείτε εδώ

β) Δευτέρα, Τρίτη 1-2/6/2009
Εφαρμογή του διδακτικού σεναρίου στην τάξη.

γ) Τετάρτη 3-6-2009
Ανάρτηση στα "σχόλια" των απόψεων, εμπειριών, επισημάνσεων, ερωτήσεων, προτάσεων από την εφαρμογή στην τάξη της διδακτικής πρότασης.
Η δραστηριότητα αυτή θα γίνει από το εργαστήριο υπολογιστών (ή γραφείο) του σχολείου σε χρόνο 12.00-14.00 ως επιμορφωτική δραστηριότητα.

12 σχόλια:

Σχολική Σύμβουλος 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Χαλκιδικής είπε...

ΑΦΟΡΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ-ΞΙΟΥΦΗ
Α.
"τα παιδιά κατέληξαν χωρίς να χρειαστεί η δική μας παρέμβαση στο συμπέρασμα ότι όσο αυξάνονται ή μειώνονται στην ατμόσφαιρα οι τιμές του διοξειδίου του άνθρακα αντίστοιχα αυξάνεται ή μειώνεται η θερμοκρασία."
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΟΠΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΝΩΣΗΣ. (ΣΤΟΝ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΣΜΟ ΩΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ Φ.Ε. Η ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ)
Β. ΥΠΗΡΧΑΝ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΕΜΠΛΑΚΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ;
ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ;;

Σχολική Σύμβουλος 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Χαλκιδικής είπε...

ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ –
ΞΙΟΥΦΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ


Αρχικά αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι η πολύ θετική ανταπόκριση του συνόλου των παιδιών στο συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο για τη διδασκαλία του "Φαινομένου του θερμοκηπίου" με τη αξιοποίηση προσομοίωσης.
Στην ερώτηση που τους θέσαμε κατά την έναρξη της διαδικασίας για το πώς αντιλαμβάνονται το φαινόμενο του θερμοκηπίου η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών το χαρακτήρισε χωρίς δισταγμό ως ένα αρνητικό φαινόμενο. Ξεκινώντας τη διαδικασία της προσομοίωσης πρέπει να τονίσουμε το σημαντικό ρόλο που παίζει στην κατανόηση από την πλευρά των παιδιών της ηλιακής και γήινης ακτινοβολίας ο χρωματικός διαχωρισμός τους σε κίτρινες και κόκκινες ακτίνες. Οι μαθητές παρακολουθώντας την πορεία τους αντελήφθησαν πως τα μόρια του διοξειδίου του άνθρακα αφού απορροφήσουν την υπέρυθρη ακτινοβολία, κατόπιν την επανεκπέμπουν προς διάφορες κατευθύνσεις.
Στη συνέχεια της προσομοίωσης και χρησιμοποιώντας τα σύμβολα (+) και (-) για την αύξηση των μορίων διοξειδίου του άνθρακα τα παιδιά κατέληξαν χωρίς να χρειαστεί η δική μας παρέμβαση στο συμπέρασμα ότι όσο αυξάνονται ή μειώνονται στην ατμόσφαιρα οι τιμές του διοξειδίου του άνθρακα αντίστοιχα αυξάνεται ή μειώνεται η θερμοκρασία.
Ιδιαίτερα ευχάριστη στιγμή στην όλη διαδικασία ήταν όταν οι μαθητές άρχισαν να πειραματίζονται χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα εικονίδια τοποθετώντας στο πεδίο εργασίας εργοστάσια, αυτοκίνητα, δέντρα και αυξομειώνοντας τον αριθμό τους και τις συνέπειες που η αυξομείωση αυτή επέφερε στον αριθμό των μορίων διοξειδίου του άνθρακα και στην θερμοκρασία του περιβάλλοντος.
Στο τελικό στάδιο της προσομοίωσης και στην εξαγωγή συμπερασμάτων τα παιδιά αναθεώρησαν την αρχική τους ιδέα για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αντελήφθησαν ότι πρόκειται για φυσικό φαινόμενο και οι ανθρώπινες δραστηριότητες (έργοστασιακή ρύπανση, αύξηση αριθμού αυτοκινήτων, μείωση δασών) το καθιστά περιβαλλοντικό πρόβλημα.
Σε γενικές γραμμές η προσομοίωση εξελίχθηκε πολύ ικανοποιητικά, υπήρξε συμμετοχή από το μεγαλύτερο μέρος των παιδιών,τα οποία εξέφρασαν την επιθυμία να το επαναλάβουν στο μέλλον και για άλλες διδακτικές ενότητες. Απλά θα θέλαμε να επισημάνουμε κάποια μικροπροβλήματα με την ταχύτητα που καθυστέρησαν ελαφρώς την εξέλιξή της.

stag είπε...

Χρήστος Καϊάφας, Ε' και Στ’ Σχολείου Σταγίρων-Στρατονίκης

Η προσομοίωση είχε απολύτως ικανοποιητικά αποτελέσματα, τόσο από άποψη συμμετοχής των μαθητών όσο και για την επίτευξη των διδακτικών στόχων.

Σε αυτό βοήθησε η ήδη υπάρχουσα γνώση των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ότι δηλαδή δεν αποτελεί αρνητικό φαινόμενο αλλά η ανθρώπινη δραστηριότητα το κάνει τέτοιο, πράγμα που είχε αναφερθεί στην τάξη πριν καιρό με αφορμή μια σχετική τηλεοπτική εκπομπή που παρακολούθησαν οι μαθητές.

Έτσι δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα στο να καταλάβουν τις έννοιες που εμφανίζονταν στην προσομοίωση. Φυσικά το πλεονέκτημα ήταν ότι πλέον έβλεπαν μπροστά στα μάτια τους αυτά τα οποία αναλύσαμε προφορικά, π.χ. η γήινη ακτινοβολία που επιστρέφει στη γη λόγω των μορίων διοξειδίου του άνθρακα, οι μεταβολές στην θερμοκρασία της γης κλπ

Κλείνοντας, η δραστηριότητα χαρακτηρίζεται ως επιτυχής, πρωτότυπη και προσαρμοσμένη στα ενδιαφέροντα των μαθητών, οι οποίοι πρότειναν να γίνει κάτι ανάλογο και για τα υπόλοιπα φαινόμενα που εξετάζονται στο βιβλίο.

gexe είπε...

Παπαχρήστου Καλλιόπη Ε'-ΣΤ' Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρίου

Η αναπαράσταση του φαινομένου με προσομοίωση πραγματοποιηήθηκε σύμφωνα με τα προτεινόμενα βήματα του φύλλου εργασίας. Η αφορμή δόθηκε μάσα από μια διδακτική ενότητα της γλώσσας Ε' τάξης(Επιστημονικά ταξίδια). Επομένως τα παιδιά γνωρίζαν αρκετά στοιχεία για το φαινόμενο.

Το μόνο πρόβλημα που παρατήρησα στα παιδιά ήταν ότι δυσκολεύτηκαν με την χρήση της ορολογίας( υπέρυθρη ακτινοβολία). Σ'αυτό όμως βοήθησαν πάρα πολύ τα χρώματα των ακτινοβολιών.

Σε γενικές γραμμές τα παιδιά κατανόησαν πλήρως τη λειτουργία του φαινομένου καθώς επίσης και το βαθμό που συμβάλλει ο άνθρωπος στο φαινόμενο αυτό.

vlaharos είπε...

Τα παιδιά ενθουσιασμένα με την προσομοίωση , προέβλεψαν σωστά και διαπίστωσαν εύκολα τις επιπτώσεις από τις παραμέτρους … για άλλη μια φορά η διαδραστική στρατηγική έδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα .
Κατανόησαν αμέσως την χρησιμότητα του φαινομένου αλλά και το πώς μπορούν οι ανθρώπινες δραστηριότητες να το επηρεάσουν και να το μετατρέψουν σε απειλή για τη γη μας …

Η αδυναμία διάκρισης των διαφορετικών ακτινοβολιών με τις διαφορετικές ιδιότητες και επιπτώσεις ήταν η μόνη δυσκολία .

Αυτό βοηθάει λίγο …

http://users.att.sch.gr/xtsamis/OkosmosMas/FainThermoKip.htm

dimklitsin είπε...

Η Προσομoίωση είχε απόλυτη επιτυχία.
1. Θετική η στάση των μαθητών στον διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας του φαινομένου του θερμοκηπίου.
2. Η αρχική θέση των μαθητών για το φαινόμενο ήταν ότι είναι καταστρεπτικό (γνώσεις από τηλεόραση, καταστροφή περιβάλλοντος , αύξηση θερμοκρασίας της γης)
3. Πολύ καλή η συμμετοχή των μαθητών στο σενάριο , το οποίο ήταν κατανοητό και εύχρηστο. Οι ερωτήσεις στο φύλλο εργασίας ήταν κατανοητές και οι απαντήσεις έβγαιναν αυθόρμητα.
4. Τελικό αποτέλεσμα: αλλαγή στάσης και άποψης για το φαινόμενο. Προβληματισμός για τις ανθρώπινες δραστηριότητες (μείωση εργοστασίων , αυτοκινήτων και των ρύπων τους , αύξηση αριθμού δέντρων)
Ενθουσιασμός των μαθητών για συνέχιση παρόμοιων διδασκαλιών με ανάλογα σενάρια και επέκτασή τους και σε άλλα μαθήματα.
Θετική η ομαδοκεντρική διδασκαλία με κέντρο το μαθητή. Συμμετοχή όλων των μαθητών μέσα στην ομάδα , κοινωνικοποίησή τους. Καλύτερα αποτελέσματα από μαθησιακής άποψης, μιας και υπήρχε εικόνα κινούμενη που κάνει πιο εύκολη την αφομοίωση της γνώσης.
Τα αόρατα μόρια του CO2 έγιναν ορατά και το φαινόμενο έγινε κατανοητό

vlaharos είπε...

Ακτινοβολία

Το λευκό φως του Ήλιου αποτελείται στην πραγματικότητα από 7 απλούστερα και βασικά χρώματα. Αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς βλέποντας το ουράνιο τόξο. Το λευκό φως του ήλιου "χωρίζεται" εξαιτίας των σταγόνων της βροχής, που λειτουργούν σαν πρίσμα, στα χρώματα που το αποτελούν.
Κάθε χρώμα αποτελεί μια ξεχωριστή ακτινοβολία που έχει διαφορετική ενέργεια. Έτσι το μοβ (ιώδες) έχει τη μεγαλύτερη ενέργεια και το κόκκινο τη μικρότερη.
Οι επτά χρωματικές ακτινοβολίες δεν είναι οι μόνες που υπάρχουν. Είναι όμως οι μόνες που μπορεί να αντιληφθεί το ανθρώπινο μάτι, είναι οι μόνες που μπορούμε να δούμε, οι μόνες ορατές.
Υπάρχουν ακόμη η υπεριώδης ακτινοβολία, με ενέργεια μεγαλύτερη από αυτή του μοβ(ιώδες), και η υπέρυθρη ακτινοβολία, με ενέργεια μικρότερη από αυτήν του κόκκινου (ερυθρού). Η συνολική ηλιακή ακτινοβολία αποτελείται από 9% υπεριώδη, 45% ορατή και 46% υπέρυθρη ακτινοβολία.
Η υπεριώδης ακτινοβολία πολύ επικίνδυνη. Μπορεί να προκαλέσει καρκίνο. Ευτυχώς, για τη ζωή πάνω στον πλανήτη μας, αυτή η ακτινοβολία απορροφάται από το στρώμα του όζοντος που βρίσκεται στην στρατόσφαιρα.
Κάθε σώμα που θερμαίνεται εκπέμπει ακτινοβολία κάποιας μορφής. Έτσι και η Γη μας, το χώμα, όταν θερμαίνεται από την ηλιακή ακτινοβολία, εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία (χαμηλής ενέργειας), που είναι ακίνδυνη για τον άνθρωπο.

Σχολική Σύμβουλος 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Χαλκιδικής είπε...

ΑΦΟΡΑ ΣΧΟΛΙΟ "ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ"
ΔΕΝ ΕΜΠΛΕΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΙΩΔΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ Η ΟΠΟΙΑ "ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ" ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ. ΜΙΑ ΑΠΌ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ/ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΥΓΧΕΟΥΝ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ.

dromeas είπε...

ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ
Είναι φανερό πως ανήκει στην πρώτη γενιά προσομοιωτών (σήμερα είμαστε στην τρίτη προς τέταρτη) και δημιουργήθηκε πριν από περίπου μια δεκαετία. Έχει δυο βασικά μειονεκτήματα:
1. Δεν υπάρχουν αριθμητικά δεδομένα που αφορούν την αύξηση της θερμοκρασίας . Οι μαθητές τοποθετώντας ένα εργοστάσιο ή πέντε αυτοκίνητα βλέπουν την αύξηση της θερμοκρασίας μόνο χρωματικά.
2. Ο προσομοιωτής πέφτει εύκολα σε σφάλματα. Αν βάλουμε ένα εργοστάσιο και πολλά δέντρα τότε η θερμοκρασία πέφτει η οθόνη γίνεται λευκή και δίνει την αίσθηση ότι η γη ΕΠΙΣΤΡΈΦΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΉ ΤΩΝ ΠΑΓΕΤΌΝΩΝ.

Τέλος καλό θα ήταν να υπήρχε (πράγμα εύκολο) διευκρίνιση ότι τα σύμβολα αυτοκίνητο, δέντρα, εργοστά- σια μόρια διοξ. του άνθρακα αντιστοιχούν όχι σε ένα αλλά σε κάποιο συγκεκριμένο αριθμό (π.χ. ένα αυτοκίνητο αντιστοιχεί σε 100.000 ή ένα δέντρο σε 50.000 στρ. δάσους.

Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Στο σχολείο μας δεν έγινε η προσομοίωση από τους μαθητές λόγω προβλημάτων στη σύνδεση με το διαδίκτυο. Μέσα από 30 περίπου διαφάνειες (p.p.) οι μαθητές παρακολούθησαν τα διάφορα στάδια της προσομοίωσης και απάντησαν στις συγκεκριμένες ερωτήσεις.
Διαπιστώσεις
1. Σε αρχική συζήτηση, όλοι οι μαθητές είχαν αρνητική γνώμη για το Φ.τ Θ. (κάνει κακό στο περιβάλλον).
2. Κανένας δεν ήξερε ότι κυρίως το Φ.τ. Θ. είναι ένα φυσικό φαινόμενο, που χάρη σε αυτό, υπάρχει ζωή στον πλανήτη μας.
3. Κάποιοι το μπέρδευαν με την τρύπα του όζοντος.
4. Οι περισσότεροι μπορούσαν να προσδιορίσουν την αιτία της αύξησης των επιπτώσεων του Φ.τ.Θ. τα τελευταία χρόνια (καυσαέρια)
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι μαθητές διαπίστωσαν ότι:
1. Το Φ.τ. Θ. παίζει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση και στη διατήρηση της ζωής στη γη.
2. Έγιναν συγκρίσεις με δύο γειτονικούς πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, που μέχρι στιγμής δεν έχει διαπιστωθεί να φιλοξενούν ζωή. Πρώτα τον Άρη (ύπαρξη πολύ αραιής ατμόσφαιρας και απουσία CO2) και της Αφροδίτης (πολύ πυκνή ατμόσφαιρα με πολύ έντονο το φαινόμενο του Θερμοκηπίου). Ο καθένας από τους δυο πλανήτες για εντελώς διαφορετικούς λόγους δεν φιλοξενεί ζωή.
3. Οι ανθρώπινες δραστηριότητες συμβάλλουν στην αύξηση του CO2 με συνέπεια την αύξηση της γήινης θερμοκρασίας.
Τέλος πρότειναν μέτρα για την αντιστροφή της υπάρχουσας κατάστασης (αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων από ενέργεια που θα προέρχεται από Α.Π. , αύξηση της δασοκάλυψης κ.α.)
Αν και όπως ανέφερα παραπάνω, η προσομοίωση έχει σοβαρά μειονεκτήματα, πέτυχε σε σημαντικό βαθμό τους στόχους που τέθηκαν στο φύλλο εργασίας .
Σημειώνουμε πως ήταν η πλέον ακατάλληλη εποχή
( τέλος σχ. έτους) για την παραπάνω εργασία.

vlaharos είπε...

ΔΕΝ ΕΜΠΛΕΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΙΩΔΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ .... ΤΟ ΓΡΑΦΩ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ....

Σχολική Σύμβουλος 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Χαλκιδικής είπε...

ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΚΩΤΑΚΗ: ΟΚ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΑΝΟ ΚΑΙ ΝΙΚΟ ΚΑΦΕΤΖΗ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΒΑΖΕΤΕ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ(ΟΠΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ, ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Κ.Α.) ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΝΑ
ΓΡΑΨΟΥΝ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ:


Η ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ 11-12 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ ΕΊΝΑΙ"ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΗ"
ΝΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΑΣ (ΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ)

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ:
ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ 5 ΔΕΝΤΡΑ Ή 3 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΟΥΜΕ . ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΟΤΙ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ.

Σχολική Σύμβουλος 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Χαλκιδικής είπε...

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΟΤΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ (ΣΕΝΑΡΙΟ) ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ (ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ) ΣΕ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ( ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΑΝΑΝΑΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΦΥΣΙΚΗ, ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ-ΚΟΙΝ ΚΑΙ ΠΟΛ ΑΓΩΓΗ)

ΥΠΗΡΧΑΝ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ;
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ.